Zdalny serwis – szybka diagnostyka, wygoda po stronie właściciela maszyny

Współczesne maszyny stosowane w przemyśle są bardzo zaawansowane technologicznie. W wyniku tego osiągają niespotykaną wcześniej wydajność, natomiast kluczowa dla nich jest kwestia odpowiedniej eksploatacji oraz serwisowania.

W przypadku nieplanowanego postoju czy przeglądu serwisowego konieczne jest skorzystanie z pomocy specjalistycznego serwisu, często oddalonego o kilkaset czy nawet kilka tysięcy kilometrów.

Odpowiedzią na ten problem dużych odległości pomiędzy obiektem a serwisantami jest zdalny serwis, realizowany w formule wirtualnego dostępu z dowolnego miejsca na świecie.

To znakomita propozycja dla producentów maszyn, którzy dzięki zaimplementowaniu tego rozwiązania mogą zwiększyć atrakcyjność swojej oferty i pozyskiwać więcej klientów. Największe korzyści odnosi jednak właściciel maszyny.

Na czym to polega?

Zdalny serwis jest odpowiedzią na potrzeby, a jednocześnie uwagi wielu użytkowników inteligentnych, zaawansowanych technologicznie maszyn. Często skarżą się oni na długi czas oczekiwania na udzielenie pomocy technicznej – samo uzyskanie wstępnej diagnozy może zająć kilka godzin i więcej.

Jeśli w dodatku odległość między maszyną a serwisem wynosi wiele kilometrów, to podjęcie interwencji serwisowej jeszcze tego samego dnia jest mało realne. Efekt? Maszyna nie produkuje, generuje straty, a właściciel nie wie, czy awaria jest spowodowana jakąś drobnostką, czy może przyczyna przestoju jest poważna i kosztowna w naprawie.

W jeszcze gorszej, a wcale nie tak rzadko spotykanej sytuacji są właściciele maszyn eksploatowanych w innym kraju czy na innym kontynencie. Tutaj czas reakcji serwisu może się wydłużyć nawet do kilku tygodni, czy – jak to miało miejsce w roku 2020 – być całkowicie niemożliwym! 

Można sobie łatwo wyobrazić, z jakie będą konsekwencje w przypadku, gdy maszyna działa na końcu łańcucha produkcyjnego i właściciel nie jest w stanie jej w żaden sposób zastąpić.

Należy pamiętać, że czas przyjazdu serwisu na miejsce awarii jest ściśle związany z odległością od obiektu, a w niektórych przypadkach może okazać się niemożliwy.

Jedną z możliwości zmierzenia się z tym wyzwaniem proponuje firma HMS, właściciel marki Ewon, która wprowadziła na rynek bramki Cosy oraz Flexy.

Umożliwiają ona zdalne kontrolowanie parametrów  pracy maszyny oraz jej monitorowanie ogólnego stanu technicznego.

Dzięki funkcji podglądu PLC zainstalowanej na maszynie, rozwiązanie Ewon pozwala przesyłać wiadomości o stwierdzonych nieprawidłowościach bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za utrzymanie maszyny.   

Wiadomości te są przesyłane poprzez e-mail lub na wskazany numer telefonu, dzięki czemu odbiorca ma do nich dostęp w czasie rzeczywistym, niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajduje.

Wiadomości o nieprawidłowościach można wykorzystać w ramach budowania systemu diagnostyki predykcyjnej, jak również przy informowaniu o przyczynie wystąpienia awarii.

Korzyści ze zdalnego dostępu

Zdalny dostęp do maszyny to rozwiązanie, które ułatwia pracę serwisantom, a przy tym zapewnia wysoki komfort i poczucie bezpieczeństwa odbiorcy końcowemu urządzenia. Najważniejsze korzyści wynikające z zaimplementowania bramki Ewon Cosy to:

  • Duża oszczędność czasu
    możliwość zdalnego zweryfikowania stanu maszyny i zdiagnozowania problemu jest bezcenna, zwłaszcza w przypadku, gdy użytkownik nie może skorzystać z pomocy lokalnego serwisu
  • Wygoda
    stały nadzór nad maszyną pozwala kontrolować wydajność produkcji z dowolnego miejsca z dostępem do internetu, o każdej porze
  • Bezpieczeństwo 
    alarmy diagnostyczne zapewniają skuteczne wdrożenie polityki diagnostyki predykcyjnej urządzeń, co znacząco zmniejsza ilość oraz ryzyko wystąpienia nieplanowanych przestojów
  • Zachowanie ciągłości produkcji
    jest to niezwykle istotne dla wszystkich maszyn a w szczególności dla znajdujących się na końcu łańcucha produkcyjnego, jak również tych pracujących przy produkcji wyrobów łatwo psujących się (np. produkty spożywcze), gdzie każda przerwa oznacza konkretne straty dla przedsiębiorstwa. 

Zdalny serwis pozwala znacząco skrócić czynności diagnostyczne i tym samym szybciej usunąć awarię.

Bezpieczeństwo, skalowalność, łatwość stosowania

Bramka zdalnego dostępu Cosy marki Ewon to produkt polecany przez RAControls z uwagi na bardzo wysoki poziom zabezpieczeń przed ewentualnymi atakami. Firma Ewon wykorzystuje strategię defense-in-depth, która bazuje na najlepszych praktykach bezpieczeństwa sprawdzonych w przemyśle.

Bramka Cosy wyróżnia się bardzo łatwą, intuicyjną obsługą.

Pierwsza konfiguracja braki Ewon Cosy nie powinna zająć więcej niż 10 minut

Dzięki funkcjonalności Plugin  mamy możliwość podłączenia bramki do dowolnego urządzenia Ethernet, bez konieczności  skomplikowanej konfiguracji oraz zatrzymywania maszyny. Urządzenie zadziała u klientów korzystających z sieci LAN/WAN, Wi-Fi, 3G lub 4G.

Warto również wspomnieć o skalowalności, którą zapewnia bezpłatna infrastruktura Ewon Talk2M. Pozwala ona na szybkie podłączenie wszystkich dostępnych w terenie urządzeń klienta oraz przeprowadzenie czynności diagnostycznych w sposób zdalny. Dodatkowo w zaawansowanych wersjach Talk2M mamy możliwość stworzenia całej polityki dostępowej do maszyn i urządzeń w zakładzie.

Dostęp do urządzeń możliwy jest zarówno z poziomu narzędzia instalowanego na komputerze jak i na telefonie komórkowym.

Dobór oraz wsparcie na etapie konfiguracji i wdrażania bramki zdalnego dostępu Ewon Cosy, jak również innych rozwiązań z dziedziny zdalnego serwisu, zapewnia RAControls.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy przedstawią szczegółowe informacje na temat dostępnych opcji dedykowanych biznesowi klienta.

pobierz publikację racontrols

Publikacja RAControls “Zarządzanie zdalnym dostępem” powstała we współpracy z liderem rynku zdalnego dostępu, marką Ewon. Jeśli zastanawiasz się, czy rozwiązanie jest odpowiednie dla Twojej firmy, koniecznie zapoznaj się z przygotowanymi przez nas materiałami.

Dołożyliśmy starań, by w sposób zwięzły i przystępny przedstawić możliwości, jakie daje zdalny dostęp zarówno z punktu widzenia menadżera, jak i użytkownika. Przedstawiamy dane, diagramy, analizy, case study – wszystko, co pozwala lepiej poznać temat oraz może pomóc w podjęciu decyzji.

Udostępnij artykuł:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Kontakt

Na swoich stronach wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej.