Vuforia Chalk – narzędzie do zdalnego wsparcia, serwisowania i szkoleń, wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości

Skorzystaj z unikalnego narzędzia do współpracy zdalnej. Vuforia Chalk to opracowany przez firmę PTC innowacyjny komunikator audio-wideo wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości. Aplikacja stanowi jeden z elementów oprogramowania FactoryTalk® InnovationSuite Rockwell Automation. Sprawdź ulotkę informacyjną.

  • Komunikator audio-wideo
    transmitowanie obrazu oraz dźwięku w czasie rzeczywistym znacząco usprawnia komunikację i przyspiesza rozwiązywanie problemów oraz awarii sprzętowych. Opcjonalny tryb niskiej przepustowości pozwala na korzystanie z aplikacji w obszarach o ograniczonym zasięgu sieci.

  • Rozszerzona rzeczywistość
    to technologia umożliwiająca połączenie świata rzeczywistego ze światem wirtualnym poprzez nakładanie wirtualnych obiektów 3D generowanych za pomocą aplikacji na rzeczywisty obraz pochodzący z urządzeń wykorzystywanych do transmisji.
Jestem managerem
Jestem użytkownikiem

Podejmuj decyzje, wspieraj, serwisuj i zarządzaj zespołem z wykorzystaniem najnowszych technologii, z dowolnego miejsca na świecie, w czasie rzeczywistym.


Vuforia Chalk znajduje zastosowanie zarówno w przemyśle – w firmach produkcyjnych, szkoleniowych oraz serwisowych, jak również we wszystkich innych sektorach i przedsiębiorstwach, dla których zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i podniesienie jakości serwisu w zakładach oraz efektywne wykorzystanie czasu specjalistów są priorytetem.


W ostatnich miesiącach ilość wyzwań, którym musisz stawić czoła, dodatkowo wzrosła?

  • Nowe obostrzenia w zakresie BHP
    dystansowanie społeczne, wprowadzanie systemów pracy zmianowej, ograniczenia liczebności pracowników w zakładzie.

  • Niedobór ekspertów
    problemy z pozyskaniem, utrzymaniem i/lub dostępnością specjalistów.

  • Luki w umiejętnościach pracowników
    będące wynikiem chociażby szybkich zmian organizacyjnych.

  • Coraz większa złożoność produktów i stosowanych rozwiązań
    problemy z ich obsługą oraz serwisowaniem.

  • Konieczność serwisowania urządzeń w odległych lokalizacjach
    ograniczenia logistyczne, zbyt długi czas reakcji na awarie i usterki, wysokie koszty podróży serwisantów.

  • Wysokie koszty przestojów
    zarówno krótkoterminowe, jak i te długofalowe będące wynikiem utraty wiarygodności w oczach klientów.

  • Rosnące potrzeby odbiorców
    czy to w zakresie zapewnienia ciągłości dostaw czy też natychmiastowego wsparcia w przypadku awarii.

  • Czasochłonna diagnostyka
    wynikająca z konieczności każdorazowego przyjazdu eksperta na miejsce wystąpienia awarii w celu zweryfikowania jej przyczyny przed podjęciem naprawy.


Jak odpowiedzieć na nie wykorzystując VuforiaChalk?

  • Wyższe standardy bezpieczeństwa w dobie COVID-19
    aplikacja umożliwia zespołom sprawną i bezpieczną współpracę zdalną w czasie rzeczywistym.

  • Efektywniejsze wykorzystanie czasu ekspertów
    specjaliści mogą pracować równie efektywnie zdalnie, co na miejscu. Ponadto mają możliwość szkolenia i nadzorowania całych zespołów pracowników lub klientów w tym samym czasie oraz archiwizowania przekazywanych instrukcji i wytycznych, by w razie potrzeby móc udostępnić je ponownie.

  • Wsparcie i szkolenia dla mniej doświadczonych pracowników
    pracownicy mogą łączyć się i współpracować z wykwalifikowanymi technikami w celu uzyskania porad i wskazówek w czasie rzeczywistym – szybsze i bezpieczniejsze wdrażanie nowych pracowników.

  • Zdalne diagnozowanie problemów
    wykorzystanie technologii AR oraz przekazu audio-wideo pozwala trafniej diagnozować i rozwiązywać problemy zdalnie, nawet w przypadku złożonych urządzeń i technologii.

  • Wsparcie bez ograniczeń
    możliwość zapewnienia zdalnego wsparcia z praktycznie dowolnego miejsca na świecie.

  • Szybszy czas reakcji
    ograniczenie ryzyka przestojów, wykonanie planów produkcyjnych, wiarygodność w oczach klientów.

  • Oszczędności
    zmniejszenie kosztów zatrudnienia i kosztów podróży służbowych, ale także możliwość uniknięcia potencjalnych kar umownych i wielu innych kosztów wynikających ze zbyt późnych reakcji na awarie, usterki czy przestoje produkcji.

 

Korzystne licencjonowanie

Oprogramowanie dostępne jest w dwóch  opcjach licencyjnych.

W zależności od potrzeb można skorzystać z licencji ogólnej typu “User”, w ramach której każdy użytkownik musi posiadać konto w aplikacji (polecana do użytku wewnątrz organizacji).

Licencja typu “Host”, umożliwia osobie odpowiedzialnej za organizację sesji tworzenie spotkań dla użytkowników nieposiadających licencji na oprogramowanie, za pośrednictwem szyfrowanego połączenia w przeglądarce.

Licencja typu “Host” polecana jest szczególnie firmom planującym wykorzystanie oprogramowania do współpracy z zewnętrznymi partnerami bądź klientami (producentom maszyn – OEM, integratorom automatyki – SI , firmom serwisowym lub szkoleniowym).

ZOBACZ, JAK TO DZIAŁA W PRAKTYCE

Webcast RAControls: Narzędzie Vuforia Chalk

Webcast w języku polskim, w którym omówione i zaprezentowane (pokazy demo) zostały funkcjonalności aplikacji Vuforia Chalk. Udział w webcaście jest bezpłatny, wymagana rejestracja. 

Czas trwania: 33 min.

W przypadku jakichkolwiek pytań

Oferujemy darmowe wsparcie i pomoc w zakresie instalowania oraz użytkowania narzędzia.
Zapraszamy do kontaktu z naszym serwisem: serwis@racontrols.pl 

Udostępnij artykuł:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Artykuły
W dobie cyfrowej transformacji przemysłu, narzędzia takie jak Arena Simulation nabierają kluczowego znaczenia.
Artykuły
RAControls jest autoryzowanym partnerem Rockwell Automation, co stanowi gwarancję jakości oferowanych szkoleń.
Case Study   Przetwarzanie danych
Systemy wspomagające utrzymanie ruchu, czyli CMMS, stanowią realne wsparcie w funkcjonowaniu m.in. przedsiębiorstw produkcyjnych.